تحقیقات جدید دانشگاه Northwestern نشان می‌دهد که به زودی نشانگری وارد بازار خواهد شد که بر روی پوست قرار گرفته و با ردیابی عملکرد قلب و دیگر ارگان‌های بدن و بر اساس شرایط پوستی رنگ آن تغییر کرده و به بیمار اطلاع رسانی می‌کند. این گجت که ظاهری شبیه به یک پارچه دارد، در حدود 5 سانتیمتر وسعت داشته و با توجه به نوعی طراحی‌اش می‌تواند پس از قرار گرفتن بر روی پوست بدن به مشکلات قلبی و عروقی اشاره کند.

skin_heart_monitor

همان‌طور که اشاره شد، این محصول ظاهری شبیه به پارچه دارد و به طور کلی بر اساس پوست بدن انسان طراحی شده و بر روی طراحی آن تمرکز زیادی انجام گرفته است. جالب است بدانید که این گجت با قطر نیم میلی‌متری که دارد، بر روی سطح خود دارای 3600 واحد کریستال مایع است که در سرتاسر این 5 سانتی‌متر گسترده شده است. وظیفه این کریستال‌ها نشان دادن شرایط بدن شما و گرمای سطح پوست با تغییر رنگ خود است.

این پوست مصنوعی، با ردیابی تغییرات دمایی بدن، می‌تواند میزان جریان خون را تشخیص داده که بر اساس آن سلامت قلب و عروق نیز مشخص می‌شود. این محصول همچنین میزان رطوبت پوست را نیز بررسی و اعلام می‌کند. زمانی که دمای بدن دچار تغییرات می‌شود، این گجت با تغییر رنگ، صاحبش را مطلع می‌کند. این تغییر رنگ، بر اساس یک الگوریتم از پیش تعیین‌شده اتفاق می‌افتد و به گفته محققان، این اتفاق در حدود 30 ثانیه طول می‌کشد. یکی از مجریان اصلی این پروژه معتقد است که از این محصول در شرکت‌های لوازم آرایش و بهداشتی، به واسطه نیاز آن‌ها به اطلاع از میزان خشکی پوست نیز به راحتی می‌توان استفاده کرد. همچنین وی اضافه می‌کند که این محصول در نوع خود اولین است.

skin_heart_monitor-1

امواج الکترو مغناطیس موجود در هوا می‌تواند به صورت وایرلس به این دستگاه کمک کرده و در میزان دقت و اندازه‌گیری ویژگی‌های پوست افراد موثر باشد.

محققان دمای این محصول را با 3600 نقطه خاص اندازه‌گیری می‌کنند، طبق نظر آن‌ها، کیفیت و وضوح این دستگاه به‌راحتی با تکنولوژی امواج مادون قرمز برابری می‌کند، منتها با قیمتی بسیار پایین‌تر و حمل و نقل راحت‌تر! با این محصول جدید، می‌توان روز به روز به گسترش بیش از حد آن امید داشته و به نصب دستگاه‌های الکترونیکی بسیار ریز و خاص بر روی پوست و شاید در آینده‌ای نزدیک‌تر به زیر پوست امیدوار بود.

skin_heart_monitor-2




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: